om bingo

Jag fick en idé idag.
USA har alltid krigat men byter land då och då. Senaste bytet var från Irak till Afghanistan. Det intressanta nu är vilket nästa land ska bli. Det skulle vara kul om man kunde satsa pengar på det. Alla länder i världen får odds för hur stork risk det är att USA börjar kriga där. Nordkorea får väldigt låga odds och Sverige får väldigt höga. Jag tror många (på riktigt) liberala och vänsterinriktade människor skulle tycka det var kul att satsa eftersom det är ironi i det. Jag skulle själv lägga mina pengar på Nordkorea eller Iran.
Det finns dock ett problem med det här. USA kommer ju också att satsa pengar för att sedan börja kriga i det landet de satsat i. Det vill ju göra allt för att tjäna mer pengar på krig än vad de redan gör. Då kommer de börja kriga i ett land med höga odds och då ligger kanske Sverige risigt till. Eller Kanada. Det skulle bli väldigt spännande.
Testa nya krigsbingot!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0